A A A K K K
людям з порушенням зору
Управління з гуманітарних питань виконавчого комітету Володимирської міської ради

МОН впроваджує інструмент для оцінки безпеки шкіл, розроблений ЮНІСЕФ

Дата: 18.11.2021 11:20
Кількість переглядів: 135

У комітеті ВР закликали відкрити початкові школи

Учора, 17 листопада 2021 року, презентовано новий онлайн-інструмент для моніторингу рівня безпеки і комфорту шкіл, створений Міністерством освіти і науки спільно з Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) в Україні. Інструмент стане частиною національної системи автоматизованого інформаційного комплексу освітнього менеджменту (АІКОМ).

«Безпечне освітнє середовище – одне з першочергових завдань МОН. Мова йде не лише про дотримання санітарних норм і захищений простір, а й про забезпечення доброзичливого оточення, якісної освіти, рівних можливостей. Збільшення кількості закладів середньої освіти з такими умовами покращить комунікацію між учнями і вчителями, підвищить активність і дозволить учням краще почуватись під час навчання. Оцінка безпеки школи – це перший крок до створення оновленого комфортного середовища. Безпечне та дружнє до дитини середовище в закладах освіти об’єктивно затребуване викликами сьогодення з огляду на протидію COVID-19. Водночас основні критерії самооцінки закладів освіти в межах даного інформаційного інструменту прямо корелюють із цілями програми Президента “Здорова нація”», – зазначив Артур Селецький, заступник Міністра освіти і науки з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації.

Дані, які містяться в базі даних інформаційної системи управління освітою ПАК «АІКОМ», можуть бути доповнені новими вимірами, що є доданою цінністю для освітньої аналітики МОН.

Інструмент «Експрес-оцінювання», розроблений у межах концепції «Безпечна і дружня до дитини школа» (БДДШ), дозволяє перевірити наступні показники:

  • санітарні умови у закладі освіти (наявність свіжої питної води, чистих і теплих туалетів, доступного і корисного харчування тощо);
  • рівність можливостей для всіх учнів, незалежно від їхньої статі, соціального статусу, культурного походження, віросповідання або стану здоров’я;
  • якість освітнього процесу (система навчання сприяє розвитку навичок та вмінь у всіх сферах, учні забезпечені навчальним планом і програмами відповідно до віку, враховуються індивідуальні особливості учнів, створено умови для впровадження різних стилів навчання, підтримання активного навчання і розвитку критичного мислення, ознайомлення дітей з інформаційними технологіями, розвитку в них життєвих навичок під час навчання з професійними, компетентними і вмотивованими вчителями);
  • захист і піклування про здобувачів освіти (враховано інтереси учнів, учні убезпечені від ризикованої поведінки, надзвичайних ситуацій природного, техногенного або соціального походження);
  • залученість учнів, сімей та місцевих громад (заклад освіти цінує і стимулює участь батьківських комітетів та шкільного самоврядування в плануванні шкільних заходів; надає освітні послуги дорослому населенню, є освітнім центром громади).

«Школа – одне з найголовніших місць у нашому житті. Саме тут ми вчимось, і ростемо, і робимо наші перші кроки до дорослого життя. Кожна дитина заслуговує ходити до школи, де піклуються, де кожен почувається в безпеці, відчуває, що його поважають. Пандемія COVID-19 продовжує впливати на освіту дітей у всьому світі, тож ми маємо переосмислити, що таке безпечна школа, і як ми можемо організувати безпечне шкільне середовище для кожної дитини. Наш онлайн-інструмент покликаний дати шкільним адміністраціям механізм для виявлення прогалин і їх вирішення. Ми віримо, що це допоможе школам покращити середовище, зберегти школи відкритими і зробити їх місцем, де кожна дитина може реалізувати свій потенціал», – зазначила Мікаела Бауер, заступниця голови Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.

Результати оцінювання школи дозволяють визначити його сильні й слабкі сторони, запланувати заходи з удосконалення.

Моделювання концепції «Безпечна і дружня до дитини школа» відбувалося протягом 2017-2021 років у ста пілотних школах Донецької та Луганської областей. Школам-учасницям вдалося зокрема:

  • збільшити довіру до закладів освіти на рівні громади;
  • посилити партнерські взаємини між владою, учнями, батьками й освітянськими колективами;
  • зафіксувати, що діти відчули важливість їхніх думок для дорослих, а також побачили, як їхні пропозиції втілюються в життя, а не залишаються на папері;
  • збільшити громадську активність дітей, їхню зацікавленість у житті школи;
  • посилити практику ненасильницької комунікації серед учнів;
  • пересвідчитися, що педагогічні працівники набули навичок проєктної діяльності;
  • збільшити використання інтерактивних технологій, пожвавити обмін професійним досвідом.

МОН та ЮНІСЕФ планують поширювати досвід шкіл-учасниць на всі заклади загальної середньої освіти України. Для цього відбудеться навчання національних тренерів і буде розроблено типову програму підвищення кваліфікації практичних психологів, соціальних працівників та керівників закладів.

Згодом національні тренери проведуть навчання за типовою програмою, моделюючи концепцію «Безпечна і дружня до дитини школа» для фахівців закладів освіти.

Для того, щоб скористатися онлайн-інструментом та провести моніторинг, школи слід зареєструватись на платформі АІКОМ.

Нагадаємо, МОН спільно з партнерами працюєнад підвищенням рівня безпеки шкіл, розташованих у зоні конфлікту на Сході України.


« повернутися

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень