A A A K K K
людям з порушенням зору
Управління з гуманітарних питань виконавчого комітету Володимирської міської ради

"Учні зможуть обирати": як в Україні реформують старшу школу.

Дата: 03.04.2024 12:19
Кількість переглядів: 14

З 2027 року в Україні стартує реалізація реформи профільної середньої освіти.

Її мета – індивідуалізувати освіту та створити школу, в якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й уміння застосовувати їх у повсякденному житті

Учні зможуть обирати напрям навчання, курси та предмети, а школа проводитиме якісну профорієнтаційну роботу та буде відгукуватися на потреби учнівства в тих чи тих курсах.

У МОН зазначають: така реформа потребує зміни змісту освіти та підходів до організації освітнього процесу. Тому з 2025 року Міністерство освіти і науки України почне пілотувати моделі профілізації, навчальні програми та матеріали. Володимирський ліцей імені Олександра Цинкаловського ввійшов до 25 закладів загальної середньої освіти які пройшли в етап для завчасної підготовки до  пілотування.

Ми  підготували невелику добірку популярних міфів щодо реформи старшої школи, які поширені в суспільстві.

  • Міф 1. Реформу освіти зараз немає сенсу продовжувати, бо після війни її згорнуть.

Це не так. Насправді реформа почалася ще у 2017 році – спочатку йшлося про зміни в початковій школі, у яку прийшла концепція НУШ із ранковими колами, інтегрованими уроками, навчанням у форматі гри, формувальним оцінюванням тощо. Тож реформа старшої школи – це логічне продовження процесу, який запустили в країні ще понад 6 років тому і яка закріплена законодавством.

  • Міф 2. Реформу проводять, щоби позакривати школи.                

Це не так. Батьків та вчителів лякає й ображає формулювання “понизити ступінь школи”, хоча насправді йдеться про те, щоби кожна дитина громади здобула доступну та якісну шкільну освіту. У старшій профільній школі учні матимуть кращу освіту, щоб згодом легко вступити до бажаного університету. 

  • Міф 3. Реформа вигідна лише обласним центрам і столиці.

Практика показує, що ні. Навпаки завдяки реформі менші громади можуть забезпечити дітям кращу шкільну освіту та успішно конкурувати з великими містами. Один із прикладів – Славутська громада на Хмельниччині, де для старшокласників працює академічний ліцей, який має 7 профілів. Досвід Славути зараз вивчають інші регіони.

  • Міф 4. Влада ухвалить вигідні для себе рішення, а людей ніхто не питатиме.

Це не так. Реформа  – це не вигадки чи забаганки місцевих управлінців, а давно визначений державний курс на покращення доступності та якості освітніх послуг. Курс на європейське майбутнє, від якого ми не можемо відійти навіть під час повномасштабної війни. 

Аби рішення справді були вигідними для дітей громади, місцева влада проводитиме  обговорення у всіх закладах освіти. Їх варто відвідувати, адже це – шанс для батьків і вчителів озвучити свою думку й бути почутими, а також поставити запитання і й дізнатися про реформу більше.  

 


« повернутися

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень