29 серпня в міжшкільному ресурсному центрі відбулась розширена колегія з питань освіти управління з гуманітарних питань
29 серпня в міжшкільному ресурсному центрі відбулась розширена колегія з питань освіти управління з гуманітарних питань.
Звертаючись до присутніх, начальниця управління Оксана Бігун зазначила, що у жорстоких реаліях воєнного стану вже третій рік поспіль перед освітянами стоїть важливе завдання – об’єднати зусилля задля перемоги саме на освітянському фронті. «Сфера освіти постійно перебуває в зоні турбулентності: воєнний стан, реформи, пандемія, кадрові зміни. Всі ці обмеження постійно супроводжували навчальний процес. Але попри всі випробування, ми зобов’язані працювати задля розквіту нашої держави, збереження нації, ідентичності українця», – підкреслила очільниця управління і подякувала освітянам за професіоналізм, відданість справі.
З учасниками колегії обговорили досягнення кожної з освітніх установ, окремо згадали ліцей імені Олександра Цинкаловського, який увійшов у 25 закладів освіти зі всієї України пілотного проєкту старшої профільної школи. На сьогодні вже подано 179 заяв до 10 класу цього навчального закладу. Створено 7 профілів згідно з побажаннями учнів та батьків.
Порушили питання якості дошкільної освіти, яке є одним із пріоритетів в освітній галузі громади. На жаль, демографічна ситуація доволі складна, майже на 200 дітей менше відвідуватиме наші садочки цього року.
Темою обговорення стала також Національна стратегія розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року та операційний план з її реалізації на 2024–2026 роки, розроблені Міністерством освіти та науки.
Мета Національної стратегії — створити умови для доступу до якісної освіти кожного здобувача відповідно до його індивідуальних потреб та можливостей.
Ключовою проблематикою на сьогодні є недостатньо інклюзивне та безбар’єрне освітнє середовище, нерівний доступ до якісного інклюзивного навчання в територіальних громадах, низький рівень сприйняття суспільством багатоманітності людини. У стратегії йдеться про впровадження єдиної та ефективної державної системи для якісного інклюзивного навчання.
Говорили також про питання цифровізації та проблеми щодо затримки реєстрації АІКОМ2, про оновлення предмета «Захист України» тощо. Представники кожного з освітніх закладів озвучили наявні проблеми та поділились планами на 2024-2025 навчальний рік.
Серед пріоритетних завдань розвитку освіти громади, визначених колегією: організація безпечних умов здобуття освіти; забезпечення функціонування оптимальної мережі закладів освіти; розвиток інструментів для забезпечення внутрішньої системи якості освіти в закладах дошкільної освіти; упровадження нового змісту освіти відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти; розроблення та впровадження нового змісту профільної середньої освіти; реалізація наскрізних векторів в освітньому процесі: STEM-освіта, підприємницька освіта, національно-патріотичне виховання.